Minun pieni tyttäreni

Kirjoittaja: Hanna Leskinen

Minun pieni tyttäreni näytti synnyttyään kananmunalta. Hän oli lyhyt ja pyöreä.

Minun pieni tyttäreni oli oppikirjavauva, hän nukkui hyvin, söi hyvin, kasvoi tasaisesti eikä sairastanut koskaan.

Minun pieni tyttäreni nautti ensimmäisestä kesästään, isoveikan hölmöilyistä, ruohonkorsien tutkiskelusta, vedessä tepastelusta ja hiekan syömisestä.

Minun pienestä tyttärestäni tuli isosisko, elämä muuttui.Yhtäkkiä täytyikin olla iso.

Minun pieni tyttäreni yritti olla iso, isompi kuin olikaan.Hän väsyi ja päätti, että haluaakin olla pieni.

Minun pieni tyttäreni ilmoitti, että hänestä tulee uudestaan vauva.

Minun pieni tyttäreni kiukkusi, huusi ja melskasi.Kasvaminen harmitti.

Minun pieni tyttäreni kuitenkin nautti pikkuveikankin seurasta, lauloi, helli ja hoivasi.

Minun pieni tyttäreni aloitti päivähoidon.Siellä oli vaikeaa, itketti, kun piti lähteä ulos, suututti, kun piti syödä,hermostutti, kun oli lepohetki.

Minun pieni tyttäreni käyttää edelleen vaippoja, hänen pienessä maailmassaan vatsantoiminta on ainoa asia, jota hän saattoi hallita.Ja hän hallitsee, koko voimallaan.

Minun pieni tyttäreni alkoi huolestuttaa.Tuntui, ettei tämä nyt mene, niinkuin pitäisi.

Minun pieni tyttäreni tapasi neuvolapsykologin useita kertoja.Siellä hän viihtyi ja teki tehtäviä mielellään.

Minun pieni tyttäreni sai neuropsykiatrisessa tutkimuksessa nolla pistettä.

Minun pieni tyttäreni tulee saamaan autismikirjon diagnoosin vielä ennen joulua.

Minun pieni tyttäreni sai erityispäivähoitolausunnon ja on nyt kahden paikalla päiväkodissa.

Minun pieni tyttäreni rakastaa kaikkea kaunista; hän maalaa ja piirtää mielellään, pitää prismojen leikistä keittiön seinällä, nauttii kukista ja niiden tuoksusta, lumoutuu musiikista ja innostuu tanssimaan.

Minun pienellä tyttärelläni on rikas sisäinen maailma, jonne hän mielellään vetäytyy.Sinne on äidiltä pääsy kielletty.

Minun pieni tyttäreni täyttää pian viisi vuotta.Nyt hän jo haluaa kasvaa isoksi.Hänestä tulee isona kukkaisprinsessalääkäri, joka aikoo selvittää, mikseimuka aivovammaa voi parantaa.

Minun pieni tyttäreni on minulle maailman rakkain.

5 kommenttia

Kategoria(t): Hanna

5 responses to “Minun pieni tyttäreni

  1. Heidi

    :’) Ihana kirjoitus, Hanna!<3

  2. Johanna Pihlava

  3. Kati

    Ihana pieni tytär sinulla Hanna. Tuo kukkaisprinsesssalääkäri suunnitelma on erityisen ihastuttava!❤

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s