Elämä on tässä ja nyt

Kirjoittaja: Johanna Vesanen

Rakas poikani, täytät tällä viikolla jo kuusi vuotta!

Jo ensimmäisten elinpäiviesi aikana kävimme läpi asioita, joita en ollut osannut edes pelätä… Hiljalleen ensimmäisen elinvuotesi aikana minusta tuli sinun asiantuntijasi, jonka tehtävänä oli selittää ja tulkita sinua lääkäreille, hoitajille, terapeuteille ja muille ihmisille. Aina se ei ole ollut helppoa. Olen ollut turhautunut, väsynyt, suuttunut, raivostunut ja kohdannut epätoivon niin monien ammattilaisten silmissä. Mutta tiedätkö, minä sinun äitinäsi en ikinä luopunut, enkä ikinä luovu toivosta, sillä se on ainut asia, jota ei kukaan voi viedä pois! Uskoin alusta alkaen siihen, että asiat järjestyvät lopulta, ja niinhän siinä kävi. Meidän pienen perheen elämästä tuli hyvä ja onnellinen.

Nyt kuusivuotiaana aloitat syksyllä oman koulutaipaleesi. Et meidän lähikoulussa, etkä tule ikinä kävelemään, saatikka pyöräilemään itse kouluun, mutta mitä sitten? Minä olen onnellinen jokaisesta aamusta, jolloin saan laittaa sinut aamulla valmiiksi kouluun ja olla iltapäivällä sinua vastassa. En tule ikinä ylpeilemään koulumenestykselläsi, mutta joka päivä jolloin kuulen sinun huutelevan ”Äi-tä”, pieni näkymätön kyynel vierähtää poskelleni onnesta.

Olet kasvattanut minua paljon. Ilman sinua en olisi tällainen kuin olen. Omalla esimerkilläsi olet opettanut minua iloitsemaan elämän pienistä asioista: kuumana päivänä viileä käsi lämpöisellä iholla saa kikattamaan ja kuinka yllättäen tuleva aivastus saa aina hymyilemään. Ei elämässä välttämättä tarvitse hakea iloa suurista elämyksistä, kun sen voi löytää arkisista asioista.

Sinun äitinäsi olen oppinut, ettei täydellistä ”kiiltokuvaelämää” ole olemassakaan, eikä kaikkiin muotteihin ole syytä edes yrittää mahtua! Joskus, kun on vaikeita hetkiä ja väsymys painaa, ei ole väliä vaikka tiskit ja pyykit kertyvät, eikä koti muutenkaan ole edustuskunnossa. Minulle elämä on silloin täydellistä, kun saan antaa pienen pusun poskellesi ja vastalahjaksi saan ilosta kiiluvat silmät leveän hymyn kera.

”Elämä on tässä ja nyt” on tärkeintä mitä olen kanssasi oppinut. Vaikka kuinka tarkkaan suunnitelisin elämää eteenpäin, en silti pysty varautumaan kaikkeen. Pitää osata nauttia juuri tästä hetkestä ja tästä päivästä, sillä sitä en tiedä mitä huominen tai ensi viikko tuo tullessaan.

Olen onnellinen siitä, että juuri minä saan olla äitisi. Minulle sinussa ei ole mitään vikaa. Olet minun täydellinen poikani ja äitinäsi minun tehtäväni on tarjota sinulle paras mahdollinen elämä! Tiedäthän, että ”vien itseni äärirajoille just sua varten”…

Kiitos että olet elämässäni! Hyvää syntymäpäivää rakas!

1 kommentti

Kategoria(t): Leijonaemo

One response to “Elämä on tässä ja nyt

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s